حریف غیر‌قابل‌اعتماد

حریف غیر‌قابل‌اعتماد (یادداشت روزکیهان)

عدم اعتماد به آمریکا و باور به عهدشکنی و خیانتکار بودن دولتمردانش نکته‌ای است که نباید و نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت.

ادامه نوشته

سالروزازدواج آسمانی حضرت امیر با حضرت زهرا

تبریک یا رسول الله

لباس یاس بر تن کرد زهرا

کنار دست او بنشست مولا

محمد خطبه خواند زهرا بلی گفت

غلط گفتم بلی،نه یا علی گفت

ظریف: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان‌کری نابجا بود

به نقل از کیهان:
برخورد دکتر ظریف با نظر ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب درباره سفر نیویورک که ضمن تقدیر از تحرک دیپلماسی دولت و اعلام اعتماد به آن، برخی اقدامات انجام شده در این سفر را «به جا» توصیف نکرده بودند، می‌تواند و باید نشانه‌ای از صداقت وزیر امور خارجه کشورمان در عرصه سیاست خارجی تلقی شود.
در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به منظور توضیح و تشریح روند مذاکرات و اقدامات انجام گرفته هیئت ایرانی در سفر نیویورک تشکیل شده بود، دکتر ظریف در پاسخ رئیس کمیسیون که نظرایشان را درباره اقداماتی پرسیده بود که رهبر معظم انقلاب آنها را «به جا» ندانسته بودند، در کمال صداقت گفته بود «ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفت‌وگوها در حدی که انجام شده، در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند، برداشت ما این است که ایشان اولاً؛ به گفت‌وگوی دکتر روحانی با اوباما انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را از اقدامات نابجای دیگر سفر می‌دانند.»
این برخورد صادقانه و در خور تحسین وزیر امور خارجه کشورمان در حالی است که برخی از جریانات سیاسی بدسابقه و شماری از دولتمردان محترم از گفت‌وگوی تلفنی دکتر روحانی و اوباما با عنوان «شکسته شدن تابو»، گام اول برای آغاز مذاکرات و رابطه با آمریکا یاد می‌کردند. بعد از برخورد خصمانه اوباما،‌ جان‌کری، کنگره و برخی دیگر از مقامات آمریکایی با خوشبینی و صداقت ارائه شده از سوی هیئت ایرانی انتظار می‌رفت که جریانات و دولتمردان مورد اشاره با عبرت گرفتن از این واکنش خصمانه و پی‌بردن به این واقعیت که دولت آمریکا شایسته اعتماد نیست، به اظهارنظرهای یاد شده خاتمه دهند ولی با کمال تعجب مشاهده شد که نه فقط به این واقعیت ملموس کمترین توجهی نکردند بلکه پا را فراتر نهاده و حتی از گفت‌وگوی روحانی و اوباما با عنوان «عنایت الهی»! یاد کردند.
شرایط و فضای سیاسی توهم‌انگیزی که رسانه‌های داخلی و خارجی درباره گفت‌وگوی روحانی و اوباما فراهم آورده بودند، اهمیت و ارزش برخورد صادقانه دکتر ظریف با منویات اعلام شده رهبر معظم انقلاب را مضاعف می‌کند و حاکی از آن است که ایشان در اجرای دیپلماسی تحت مسئولیت خود،‌نظر رهبر معظم انقلاب را بر صدر می‌نشانند.
گفتنی است دکتر ظریف در جلسه رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور محترم و به هنگام ارائه برنامه کاری خود تأکید کرده بود که «سیاست خارجی باید ملی، فراجناحی و براساس قانون اساسی و تحت نظارت مستقیم مقام معظم رهبری باشد».
شایان ذکر است که آقای دکتر روحانی، رئیس جمهور محترم کشورمان نیز در جلسه یکشنبه شب هیئت دولت ضمن تشکر از حمایت‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی از دولت، تاکید کرد: دولت در حرکت رو به جلوی خود براساس منافع ملی و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برخواهد داشت.

 

 

کیهان امروز

بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب

بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب در مراسم تحليف و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ايران‌

 

دانشگاه افسری شهيد ستّارى

بسم‌اللهالرّحمنالرّحيم
   ارتش جمهورى اسلامى ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، در يك دوران دشوارِ امتحانِ سخت توانستند آنچنان شخصيّتى و هويّتى از خود به منصّهى ظهور و بُروز برسانند كه بىشك در گذشتههاى ما نظير آن را يا نميشود ديد يا بندرت ميتوان مشاهده كرد؛ اين را جوانان عزيز ما قدر بدانند.
شما فرزندان عزيز من بدانيد كه ما به نيروهاى مسلّح شجاع خودمان افتخار ميكنيم؛ شما هم از اينكه در سلك اين نيروهاى مقدّس و شجاع و فداكار و نامآور حضور داريد، احساس افتخار كنيد.
 ما بدون آن كه  كسى را تهديد بكنيم، استحكام و اقتدار نيروهاى مسلّح را مهمترين عامل در راه حفظ
امنيّت خارجىِ ملّت ايران و جمهورى اسلامى ايران ميدانيم.
كسى را ما تهديد نميكنيم، امّا لازم ميدانيم ملّت ايران و كشور عزيزمان در سايهى حصار مستحكم نيروهاى مسلّح جمهورى اسلامى ايران - چه ارتش، چه بسيج، چه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و چه نيروهاى انتظامى - احساس امنيّت بكند.
لذا وظيفهى همهى مسئولان ميدانيم كه در راه اقتدار نيروهاى مسلّح تلاش كنند؛ استحكام اين نيروها را در برنامههاى خودشان قرار بدهند.
ما تهديدهاى مكرّر و مشمئزكنندهى دشمنان ملّت ايران را ميشنويم؛
پاسخ ما به هرگونه شرارتى عليه ملّت ايران،
 پاسخى جدّى و سخت خواهد بود؛
اين را همهى كسانى كه عادت كردهاند ملّت ايران را با زبان، تهديد كنند، بايد مطّلع باشند و بدانند. ملّت ايران ملّتى است كه سرسختى خود را در راه دفاع از آرمانهاى خود و از منافع خود آنچنان نشان داده است كه ميل و رغبت خود [را] به سلامت و صلح و همزيستى با برادران مسلمان و همهى آحاد بشر؛ اين دو با يكدیگر موازى هستند.
 اين را هم عرض بكنيم:
 ما از تحرّك ديپلماسى دولت حمايت ميكنيم، پشتيبانى ميكنيم.
 در كنار آمادگىهاى همهجانبهى ملّت ايران - چه از لحاظ اقتصادى، چه از لحاظ امنيّت داخلى، چه از لحاظ استحكام ساخت درونى نظام اسلامى، چه از لحاظ وحدت ملّى و چه از لحاظ نظامى - به تلاش و تحرّك ديپلماسى هم چه در اين قضاياى سفر اخير و چه غير از آن، اهمّيّت ميدهيم و از آنچه دولت ما انجام ميدهد و تلاشهاى ديپلماتيك و تحرّكى كه در اين زمينه ميكنند، حمايت ميكنيم.
البتّه برخى از آنچه در سفر نيويورك پيش آمد، به نظر ما بجا نبود؛
لكن ما به هيئت ديپلماسى ملّت عزيزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبين هستيم؛
البتّه به آمريكايىها بدبينيم؛
به آنها هيچ اعتمادى نداريم.
ما دولت ايالات متّحدهى آمريكا را دولتى غيرقابل اعتماد ميدانيم؛
دولتى خودبرتربين، دولتى غيرمنطقى و عهدشكن، دولتى سخت در پنجهى تصرّف و اقتدار شبكهى صهيونيسم بينالمللى - كه بهخاطر رعايت خواستهها و منافع نامشروع شبكهى صهيونيستى بينالمللى مجبورند با رژيم غاصب و جعلى اشغالكنندهى فلسطين مماشات كنند، در مقابل او نرمش نشان بدهند؛
اسمش را ميگذارند منافع آمريكا، در حالى كه بكلّى منافع ملّى آمريكا با آنچه امروز اينها در حمايت از [آن] رژيم جعلى انجام ميدهند، منافات دارد؛
 از همهى دنيا دولت ايالات متّحدهى آمريكا باج ميگيرد و به رژيم جعلى صهيونيستى باج ميدهد؛
اين حقايق را ما داريم مشاهده ميكنيم - به دولت آمريكا اعتمادى نداريم، به مسئولين خودمان اعتماد داريم، خوشبين هستيم، از آنها ميخواهيم كه با دقّت، با ملاحظهى همهى جوانب گامها را درست بردارند، محكم بردارند، منافع ملّى را يك لحظه به فراموشى نسپرند.
 آنچه براى نظام جمهورى اسلامى حائز اهمّيّت است، استحكام ساخت درونىِ نظام جمهورى اسلامى است، استحكام درونى ملّت ايران است؛ همان چيزى كه از روز اوّل تا امروز توانسته است اين كشور را حفظ كند؛ اتّحاد ملّى، توجّه به آرمانهاى والاى نظام جمهورى اسلامى، توجّه به
عزّت ملّى. ملّت ايران ملّت عزيزى است؛ انقلاب عزّت ملّت را به آنها برگرداند. گذشت آن زمانى كه در خاك ايران يك گروهبان آمريكايى جرئت ميكرد بزند توى گوش يك سرهنگ ايرانى؛
 آن روزى كه مسئولين كشور عزيز ما مجبور بودند كه ملاحظهى دشمنان زيادهخواه و افزونخواه را بكنند، گذشت.
جمهورى اسلامى، ملّت ايران را عزيز كرد، اين عزّت باقى است،
روز به روز هم اين عزّت افزايش پيدا كرده است،
بعد از اين هم، هم وظيفهى آحاد مسئولين، و هم وظيفهى عموم ملّت ايران است كه اين عزّت را پاس دارند، از آن دفاع كنند.
يك ملّت، با هويّت اصلى خود، با عزّت خود سرافراز ميماند و ميتواند به پيشرفت برسد.
 سهم نيروهاى مسلّح در اين ميان عبارت است از اينكه خود را آماده نگه دارند، خود را با روحيّهى دفاع از آرمانها و از ملّتى كه به آنها اعتماد كرده است و تكيه كرده است، حفظ كنند.
 ارتش و سپاه و بسيج و نيروى انتظامى و همهى كسانى كه در ارتباط با نيروهاى مسلّح هستند، اين را وظيفهى خود بدانند كه حصار مستحكمى در مقابل توطئههاى دشمنان و شرارت دشمنان عليه ملّت ايران خواهند بود؛ اين احتياج دارد به اينكه آمادگى ايجاد كنيد.
شماها جوانيد، سرشار از نيرو، برخوردار از صفاى قلبى؛
ميتوانيد براى آيندهى كشورتان خود را مهيّا كنيد، آماده كنيد، بسازيد، خداى متعال هم پشتيبان شما خواهد بود.
 از خداوند متعال علوّ روح شهيدان عزيز، و علوّ درجات امام بزرگوار را مسئلت ميكنم و كامرانىِ شما جوانان عزيز را در دوران خدمت و در همهى طول زندگى از خداوند متعال خواهانم.
والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته

توصیه رهبر:ازدیپلمات هامی خواهیم...

goPhoto(cImageIdx);

 

جانبازان هم شهیدان زنده اند...

جانبازان هم شهیدان زنده اند...

به کجاچنین شتابان

لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون

لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون

هيچ كس در چشم دشمنان منفورتر از چهره‌ى درخشان و آفتاب فروزان امام بزرگوار ما نبود؛به‌خاطر اينكه ايستاده بود و با دو خصوصيّت بى‌نظير«بصيرت كامل» و «قاطعيّت تمام» سدّى بود در مقابل پيشرفت آنها. امروز هم هر كسى كه در پايبندى به- لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون - یعنی ارزشى كه هويّت سياسى انقلاب را معيّن ميكند پايبندتر باشد و بفهمد كه فهرست مشكلات ايجادشده‌ى دشمنان عليه نظام اسلامى در اين چهارچوب ميگنجد همان‌قدر براى آنها مبغوض است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای

سلام بر مردان خدا

سلام بر مردان خدا

دلتنگ شهدا..

اس ام اس روز بزرگداشت شهدا, پیامک روز شهیدان

فاصله حرف تا ...

عجب است عکس شهدا را می بینیم وعکس شهدا عمل میکنیم
 

وصیتی تکان دهنده ...

شرمنده..

خوبه که چشمات نمیبینه رزمنده
اینجا چیزی برای دیدن نیست . . .
قیمت انسانها خیلی پایین اومده . . .
عفت خودشونو به یه نگاه میفروشند . . .
دین خودشونو به کمترین بها میدهند . . .
محبت حسین (ع) را به یه لحظه از دست میدن . . .
تازه فکر میکنن خیلی سود کردن . . .
خوبه که ماها رو نمیبینی اما وقتی آقا رو دیدی بهشون بگو:
شرمنده شرمنده شرمنده . . .

از پیج شلمچه |میلاد|
 
خوبه که چشمات نمیبینه رزمنده
اینجا چیزی برای دیدن نیست . . .
قیمت انسانها خیلی پایین اومده . . .
عفت خودشونو به یه نگاه میفروشند . . .
دین خودشونو به کمترین بها...
میدهند . . .
محبت حسین (ع) را به یه لحظه از دست میدهند . . .
تازه فکر میکنند خیلی سود کردن . . .
خوبه که ماها رو نمیبینی اما وقتی آقا رو دیدی بهشون بگو:
شرمنده شرمنده شرمنده . . .

شهیدان امروز را فراموش کرده ایم

شهیدان امروز را فراموش کرده ایم

 به تشییع شهیدان دیروز میرویم اما شهیدان امروز را از یاد برده ایم!!!! 

 با خود اندیشیده ایم که اگر شهدا را دوست داریم ...

برای همرزمانشان چه کرده ایم؟  

 جانبازان،غریب ترین و مظلوم ترین قشر جامعه ما 

 میدانید چند هزار جانباز بدون درصد داریم؟ 

 میدانیدچند هزار جانباز داریم که موفق نشدند جانبازیشان را ثابت کنند؟  

 میدانیدچند هزار جانباز در طی سالهای بعد از جنگ،بیماریشان شدت یافته  و درصد تعیینی ۲۲ سال پیش جوابگوی نیازشان نیست؟  

هیچ میدانید که میگویند به فرزندان جانبازان باید تخفیف شهریه تعلق گیرد و تبلیغ میشود و در جامعه پخش میشود اما در عمل وقتی جانبازی و فرزندش چنین ادعایی کنند با واکنش تحقیرآمیز مسئولین دانشگاه ها روبرو میشوند... و کلا این که قضیه تخفیف از ریشه دروغ بوده؟ وباید از دانشگاه اخراج شود...

میدانیدچند هزار جانباز هرگز حقوقی دریافت نکرده و نمیکنند؟ 

 میدانید که بنیاد شهید و جانبازان کار چندانی برای جانبازان نمیکند؟   

 میدانید جانبازانی هستند به نان شب محتاجند ؟

آیا میدانید که جانبازانی هستند که بقدری وضعیت جسمی نامناسبی دارند که خانواده از آنها بریده و رهایشان کرده و ما نیز؟ 

 میدانیددر بنیاد شهید و جانبازان به جانبازی که در اثر مجروحیت شیمیایی تمام بدنش تاولهای خونی و عفونی است میگویند که با سیگار سوزوندی دروغ میگی؟ 

 میدانید حتی در بنیاد به جانباز شیمیایی گفته بودند که از زجر کشیدنتان لذت میبریم؟  

 میدانید که از هزاران هزار جانباز شیمیایی هنوز هیچ درصدی از جانبازی  ندارند و اصلا جانباز محسوب نمی شوند؟ 

  میدانید سید هادی کسایی زاده کیست؟

خبرنگار جانبازان که از بنیاد شهید اخراج شد؟

او را تنها به سراغ جانبازانی می فرستادند که وضعیت مالی خوبی داشتندوقتی او خواست از درد نداری جانبازان محتاج بگوید اخراج شد!!!  

 میدانید فرزندان جانبازان بی درصد و به نان شب محتاج به آنان میگویند:

 ای کاش خواننده میشدی تا وضعمان این نمیشد!! 

 وای بر ما.وای بر ما......................................... 

 چند نفر از ما تا کنون همت کرده و قدمی برای شناسایی این عزیزان برداشته ایم؟  

 آیا من شرم نمیکنم که مرد دیروز وطنم که به خاطر ما از همه چیز گذشت امروز به من التماس میکند که برایش کاری کنم و صدایش را به جایی برسانم؟ 

 کجای دنیاومن لال مانده ام...

 با سربازان وطنشان چنین رفتار می کنند؟ 

 بعد از گذشت بیش از یک قرن از جنگ جهانی دوم،میدانید که سربازان پیر آن روزها در چه رفاهی زندگی میکنند؟ُ 

 ما حتی به چشم سرباز عادی هم به جانبازان نگاه نکردیم.

حالا بماند معنویتشان و خلوصشان و ایثارشان که اینان با هیچ کدام از  سربازان دنیا قابل مقاسیه نیستند. 

 کدام یک از ما اقدام کردیم و به آنها سر زدیم؟

مطالبه گر حقوقشان از برخی مسئولین مفت خور ...شدیم؟ 

 کداممان تشکیلاتی ترتیب داریم تا به درد دلهایشان برسیم؟ 

چرا فرزند جانباز محتاج نمی تواند سر به بالا کند در حالی که پدرش قهرمان است؟ 

 جواب شهدا را چه خواهیم داد؟

با همرزمانشان چه کردیم؟ 

 هر روز آنان را شهید میکنیم و فقط از شهدای دیروز می گوییم در حالی که همینها را که با ما زندگی میکنند و زندگی می کردند فراموش کرده ایم!!

 نگویید که نمی شود،نمی توانیم،از دست ما چه کاری ساخته است؟

ما خیلی کارها میتوانستیم بکنیم و نکردیم.هنوز فرصت باقی است.... 

 چند هزار جانباز  پر میکشند بدون آنکه عنوان شهید راداشته باشند و در قطعه های عادی به خاک سپرده می شوند.؟ 

 میدانید که بعضی جانبازان حتی قادر به خرید ماسک اکسیژن قابل حمل هم نیستند؟ 

قادر به خرید ویلچر نیستند و به ناچار در خانه بمان و بپوس...... 

 هیچ میدانید که تبلیغاتی که در مورد آنان و  رفاهشان و کارهایی که برایشان شده....کذب است و فقط حرف و طبل توخالی و.... 

 

هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛

هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛

 زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟

 هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.

زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟

این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند.

 بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است.

حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟

تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.

موت"مرگ" را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود.

وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود.

 آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود.

ذکر موت، دنیا را در نظرت کوچک می کند و آخرت را بزرگ.

حضرت امیر علیه السلام فرمودند:

یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم.

آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.

اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛

 مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد.

تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود.

 مؤمن سرانجام تربت می‌شود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند.

هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید.

 غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود.

تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید.

 خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید: خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی و… . کار محبت همین است.

با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.

خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.

لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو.

 حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راست ی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.

ازهر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست.

 نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست.

 اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت"خدایت" تعریف کن.

بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او.

 هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دهه‌ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله

دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است.

 وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است...شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند."

هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن.

 در "الا"، تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود.

آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند

 

شادی روح این عزیز بزرگوار صلوات

قطع نامه 598 وسخن امام خمینی (ره)

اما در مورد قبول قطعنامه كه حقيقتاً مسئله بسيار تلخ و ناگوارى براى همه و خصوصاً براى من بود، اين است كه من تا چند روز قبل معتقد به همان شيوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و كشور و انقلاب را در اجراى آن مى‏ديدم؛ ولى به واسطه حوادث و عواملى كه از ذكر آن فعلًا خوددارى مى‏كنم، و به اميد خداوند در آينده روشن خواهد شد و با توجه به نظر تمامى كارشناسان سياسى و نظامى سطح بالاى كشور، كه من به تعهد و دلسوزى و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم؛ و در مقطع كنونى آن را به مصلحت انقلاب و نظام مى‏دانم. و خدا مى‏داند كه اگر نبود انگيزه‏اى كه همه ما و عزت و اعتبار ما بايد در مسير مصلحت اسلام و مسلمين قربانى شود، هرگز راضى به اين عمل نمى‏بودم و مرگ و شهادت برايم گواراتر بود. اما چاره چيست كه همه بايد به رضايت حق تعالى گردن نهيم. و مسلّم ملت قهرمان و دلاور ايران نيز چنين بوده و خواهد بود .

ادامه نوشته